vismut

Vill inte

Publicerad 2011-07-31 20:47:47 i Allmänt

Jobb imorgon alltså. Så konstigt det känns. Och inte bara det, jag vill inte jobba. Andra år har jag tyckt att det varit roligt att gå tillbaka och jobba eftersom jag gillar mitt arbete och jag har även varit ordentligt motiverad men i år känns det inte alls så - tvärt om.

Jag gillar fortfarande mitt jobb, det är inte det, men jag tror det beror på att jag tänker på hur mycket som kommer hända i mitt liv innan nästa sommar. Hur mycket jag måste göra på jobbet. Att jag måste planera/ordna inför disputationen. Att jag måste komma på vad jag vill göra efter disputationen. Att jag måste söka jobb samtidigt som allt annat ska göras. Att jag vet att jag kommer bli stressad senare. Att jag borde fixa en artikel till innan jul. Att nästa lediga dag som inte är en lördag eller en söndag är annandag jul. Att jag kommer sakna Åsa och Rikard mycket. Att jag tror jag kommer vara en tråkigare variant av mig själv.

Nej fy. Det känns inte alls roligt. Och om vi kommit fram till att tonen i min blogg annars är "butter-ironisk" så var det här ett "ledsamt-ärligt" inlägg. Kompenserar snabbt med att ge en bild av min sköna sista semesterdag i nästa inlägg.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-08-01 08:05:12

Men huvaligen!! jag kan verkligen känna igen den efter-semesterångesten!!

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-08-01 09:10:40

Ja usch jag vet vad du har framför dig. Inte för att jag har gått den vägen ännu, men jag har varit närmast sörjande under allt för många månader. Inte en enda jäkla semesterdag tillsammans och knappt nån helg utan jobb jobb jobb i fleeeera månader. Härliga härliga ensamma tider.



När är disputationen?

Postat av: Björn

Publicerad 2011-08-01 19:14:34

Tack för de uppmuntrande och tröstande orden Ulrika...

Inget datum är satt ännu men jag satsar på slutet på maj, ska ringa administrationen snart.



När är det dags för David? Måste väl vara när som helst?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela