vismut

Måndag hela veckan

Publicerad 2011-11-23 17:19:55 i Allmänt

Jag är rädd att jag har blivit den Tråk-Björn jag såg framför mig min sista semesterdag. Usch. Men det gäller att ta vara på det roliga som händer.

När man får NCBI updates om nypublicerade artiklar och ser att någon har hittat en homolog till proteinet SEX4 och döpt det till LSF2 (Like Sex Four2) ler man i alla fall. Kanske mer åt att de varit så nöjda när de kom på namnet än att det egentligen är roligt.

Jag har också döpt ett protein: PPH1 (protein phosphatase homolog 1). Skoj va?

När man inser att det finns två te-sorter folk gillar lite mindre medan jag själv kan dricka rosehip and raspberry är man också nöjd - då gör det inget att tepåfyllaren vabbar.



När man lånar Åsas dator och får tillbringa 15minuter med Cissi inte bara ler man - man asgarvar! Siris historier om korkade studenter på labb är inte helt fel de heller. Tror jag ska använda Scaffold lite imorgon igen. Eller bara gå ner och störa lite.


Annars är dagens bästa stund när man träffar träningskompisar efter jobbet. Idag är det jogg med Sebastian så nu är det dags att hoppa i tightsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela