vismut

Nästan vinter i ljus

Publicerad 2011-11-17 20:46:33 i Allmänt

Årets vinterljus promenerad. Jag hade hört talas om två grejer, en interaktiv vägg som man kunde rita på samt en fotoautomat där man blev fotograferad och kortet blev projecerat på Scandics vägg. Väggen var skoj men fotoautomaten var ur funktion :-(

21st century digital girl

Urfunktion

Här hade man hamnat om den funkat.


Bland ljusinstallationerna var de stora, färgade, ballongerna min favorit men tekniska verken var också fint. Fulast var en bläckfisk eller manet eller vad det nu var. Tog visst inget kort på den (jag skrattade mest) men det är nog värt en tur ner igen bara för att ta en bild (och kolla om fotoautomaten funkar).

Bollar

Tekniska verken (roligast: Ljudspelet. Tamtatam tam tam, eller nåt)


En grej. Fy så kass jag är på att läsa på skyltar. Vet inte om det är min läsförståelse, fokusering, intelligens eller intresse det är fel på men jag fattar inte vad det står. Fast samtidigt tycker jag att texten var så jäkla beskrivande så man glömde vad man läst direkt efter att man läst det. Se där. Det är någon annans fel - som vanligt.
I Odense gjorde jag och Åsa annat när de andra läste på skyltar...:

Åsa finns här :-)

Oj så torrt det är nu. Jag får en massa småstötar och vaderna är snart hårfria pga. allt kliande på nätterna.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-11-18 18:26:41

Jag vill se både bläckfisk och dig på väggen så tillbaka igen!!

Postat av: Björn

Publicerad 2011-11-18 19:25:41

Ja, jag har ju inget vettigare för mig ikväll så kanske blir en liten sväng ner till ån. Bara för din skull ;-)

Postat av: Ulrika

Publicerad 2011-11-18 23:36:04

Åh snälla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela