vismut

Facit

Publicerad 2011-09-18 16:22:47 i Allmänt

För varje år som går blir jag mindre och mindre intresserad av sport. Vad gäller fotboll kan jag inte ens titta på landskamper längre och när det gäller att hänga med i Allsvenskan nöjer jag mig med att kolla hur det går för Norrköping typ varannan månad. Men nu. Nu har både Elitserien och hockeyallsvenskan börjat och hockey är faktiskt, tillsammans med bandy, en sport som jag hänger med i.

Men varför bry sig? Jag vet ju redan hur det slutar för "mina" lag. LHC kommer tvåa i serien, några få poäng från seriesegern, men blir utslagna av Skellefteå i semifinalen.

I allsvenskan kommer Malmö att bli bortspelade från play off av Leksand i någon av de sista omgångarna. Den enda glädjen som kommer från den serien är att Leksand vinner serien 30p före nästkommande lag men ändå kommer sist i den följande kvalserien. Återtåg #17 nästa säsong!

Och ang. Leksand. Som Sigges adoptivbror är det på mitt ansvar att se till att han lär sig östgötska så att han slipper bli mobbad i skolan. Jag ska allt se till så att han lär sig hålla på rätt hockeylag också men det får fixas lite senare. Svårt för mig att bestämma över klädvalet/nappvalet hans pappa gör för honom just nu.

Mm, jag skulle också se missnöjd ut i kläder som de här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela