vismut

Hitta sina begränsningar

Publicerad 2012-04-08 21:22:08 i Allmänt

Svinkall cykling till och från Åsa & Johan i fredags kväll inledde påsken. Den fortsatte på lördagen med fågelskådning i snålblåst tillsammans med pappa. När vi fikade slapp vi i alla fall vinden (eftersom vi fikade i bilen...).

 

Idag sprang jag med Oscar i en gammal slalombacke i Motala. Sist jag vi gjorde det var dagarna efter svininfluensavaccineringen och min mage var totalpaj vilket medförde en halvdöd Björn så nu skulle jag ta revansch.

 

5ggr skulle vi springa. Först värmde vi upp genom att gå upp. Nu är det så här att Oscar alltid har varit flera flera klasser bättre än mig. Han ha sprungit 3km på runt 9min, sprungit maraton på 400m bana mitt i natten i Tyskland och är allmänt riktigt duktig på idrott. Nu har han tyvärr inte kunnat träna på ett tag men både han och jag blev förvånade hur enkelt jag sprang ifrån honom den första intervallen. Well, facit fick vi väl ganska snart. Efter #2 hade jag blodsmak i munnen. Efter #3 var vaderna som stenhårda, hmm, stenar(?). Efter #4 var Oscar först uppe och under #5 tog jag inte många löpsteg. Tog nog ut mig lite väl mycket under den där första...

Jag gick faktiskt upp en sjätte gång bara för att ta ett kort på utsikten.

Resten av dagen har jag haft en lätt huvudvärk och nu vilar jag ut i soffan hemma i Linköping.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela