vismut

Take the photographs and still frames in your mind

Publicerad 2012-08-12 19:22:42 i Allmänt

"I ett av samtalen Allan och Gäddan emellan visade det sig att de hade en gemensam bild av vad nirvana var. Den yttersta harmonin tänkte båda två fanns i en vilstol under ett parasoll i ett soligt och varmt klimat och där personal serverade kylda drycker av varierat slag."
Ur Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
 
Well...
 
Förra fredagen tog jag mig till Nyköping för att möta upp Madelene som gjorde sin sista arbetsdag där och för att på lördagen ta flyget till Turkiet och Alanya. Det sista hon gjorde innan hon för allra sista gången loggade ut från sin dator och bytte sina mindre sexiga arbetskläder var att styra upp arbetsplatsens semester för sommaren 2013...
 
Resan sen. Vi ville ha sol&värme och det fick vi verkligen. Det togs runt 450st kort så här kommer ett axplock med tillhörande kommentarer. Mer finns att finna här.
Typisk frukost.
Mat i alla dess former var annars resans stora samtalsämne. Maten vi bjudits på har varit fantastisk. När det sämsta man ätit på hela veckan var en god pepparstek förstår man att man haft det rätt bra.
Svettigt värre

Det var snudd på onödigt arbete att smörja in sig med solkräm. Det mesta rann bort inom 5min men båda klarade sig från att bränna sig i solen - skönt!
 
 
Vid sidan av strandhäng besökte vi ett turkiskt bad, åkte båt och deltog vid en turkisk afton på hotellet. Med betoning på deltog. Madelene fick dansa både folkdans och magdans medan jag blev utsatt för något Madelene ansåg vara en form av pennalism där jag fick skrika saker på turkiska, dricka något konstigt och göra massa armhävningar (ja, pikén var genomskinlig resten av middagen).
 
Det här kortet kommer från M's kamera men det skulle absolut inte visas på hennes blogg då det skulle skada hennes image om det kom fram vilken snubbe hon valde som resesällskap.
Själv tror jag mer att den här bilden som visar de billiga tofflorna hon tvingades köpa när hennes gick sönder förstör hennes (och min) image mer:
 
Inte ens jobbiga saker som drabbat oss så som turkmage, jobbiga inkastare, öroninflammation, handhyvling med osthyvel dagen innan avfärd (saltvatten svider...) eller bruten tå i poolen ändrar vår syn på Alanya-12. Mycket härlig vecka!
Brutna tån matchar blånageln från Östersundsäventyret fint. Vattenlekar är farliga...
 

Kommentarer

Postat av: Spammaren

Publicerad 2012-08-13 10:21:27

Såg ut som om ni haft en jättehärlig resa med mycket sol och bad. Jag hoppas att din brutna tå och onda öra ger med sig snart så att du kan börja forska igen. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela