vismut

Stolt som en tupp

Publicerad 2012-12-18 21:29:00 i Allmänt

Hur ofta är man riktigt nöjd med sig själv? Frågar ni mig så är svaret: -Inte ofta. Antar att det har att göra med att jag trots allt lider av duktig-flicka-syndromet och att allt bra kan göras bättre. Tur att jag inte har samma krav på min omgivning! Men, det ska sägas, det här gäller i princip bara de saker som jag bryr mig om. Att det samlas lite damm under sängen (dvs dålig städning som skulle kunna göras bättre) är inget som stör mig alls.
 
Så när har JAG varit riktigt nöjd med mig själv? Efter Lidingöloppet förra året var jag riktigt nöjd med mig själv. Jag hade gjort mitt absolut bästa inför och under loppet och jag klarade av min måltid. Bättre kunde jag inte göra.
 
Så här i efterhand är jag också riktigt nöjd med alltihop runt min disputation. Just där och då var det bara en grej som skulle klaras av och allt fokus var på det men undan för undan när jag tänker tillbaka på våren så inser jag att jag gjort mitt bästa - och resultatet blev bra. Jag är nöjd med allt från den dagen; både disputationen och den efterföljande festen som planerats sida vid sida med alla andra förberedelser.
 
När Rille såg det här kortet, från när betygskommittén ger sin dom, tyckte han jag skulle rama in det och sätta över sängen för att titta på när jag har en dålig dag. Mjo, det skulle nog passa bra.
 
 
Så att sedan bli uppmärksammad av andra och bli tilldelad medalj för Hälsouniversitetets bästa avhandling 2012 var verkligen roligt och bekräftar min tanke om att jag verkligen gjorde ett bra jobb. Igår var det medaljutdelning och min privata fotograf gjorde ett bättre jobb än LiU.se's utsända (Här ser ni den bilden och kan läsa motiveringen).
 
 
Duktig flicka (även om det finns ett litet liiiiiitet misstag på avhandlingens omslag :-) )!

Kommentarer

Postat av: Rille

Publicerad 2012-12-18 23:45:01

Grattis Boppe! Det var du värd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela