vismut

Klippa mig och skaffa mig ett liv?

Publicerad 2012-02-05 19:02:55 i Allmänt

I onsdags frågade Pelle mig om jag hade tid att leva nu när jag skriver på avhandlingen. Mitt svar: Träna menar du?

Igår sa en annan Pelle: Är du här igen? Skaffa dig ett liv! när jag för tredje gången för dagen stämplade in på sporthallen. Hmmmmm.

Mm, den här veckan blev det 516min träning men det sista passet igår (30min bodypump+30min bodyattack) skulle jag egentligen inte ha gått på men när både Jörgen och Mia skulle köra ville väl inte jag vara sämre. Nej, jag var bättre. Ingen av dom dök upp!

Men vadå leva? Den här veckan har jag knappt varit hemma alls: Måndag&tisdag: Besök hos farbror + träning. Onsdag: Häng med Axel&Pelle. Torsdag: Träning + hemligt planeringsmöte hos Madelene. Fredag: Träning & däckade vid 22. Lördag: Tre träningspass (90+55+60min) +öl & Harrys med Umesh. Idag: Skridskor & korvgrillning/eldning i Alguvi.

Det var bara dagen som dokumenterades med kamera så hade jag som planerat stannat i soffan hela dagen hade det här varit ett bildlöst inlägg.


Började söndagen med att ta privatbuss(!) ut till Åsa och Johan.


Sen snörades/spändes skridskorna på.

 

Och Roxen intogs

Hade nu barnvagnen gått igenom isen hade vattnet förmodligen bara gått över hjulen ändå...

 

Johan och jag tog en lite längre upptäckartur och insåg att det var kkkkkall motvind hem.

 

Hemma grillades det korv.

 

Fast först hade vi ju problemet med att tända elden igen ja. Inomhus gick det bra!

 

Sigge var uttråkad och ville nog hellre vara inne och åla sig fram på golvet.

 

Sista korven intogs utan bröd något som Johan tyckte såg erotiskt (???) ut.


Åsa hade visst en bild från andra sidan korven som visade på hur illa åtgången den egentligen var. Som vanligt kanske man kan säga. Jag skyller på Johan som alltid är så otålig/hungrig när det är dags för korvgrillning...


Bäst i veckan som kommer: Åsa kommer tillbaka till jobbet. Samtidigt som jag tycker synd om henne så ska det bli väldigt skönt att ha henne tillbaka.

 

Sämst i veckan som gick: Ja, måste kommentera AstraZenecas nedläggning igen. Det är så otroligt tråkigt. Tänkt att några av de bästa forskarna Sverige har lagt ner tid och pengar på att utbilda helt plötsligt står utan arbete och kanske letar sig utomlands. Det är illa. För alla. Läste också att 20% av de disputerade som inte fortsätter inom akademin hamnar (eller, hamnade......) på Astra. Det blir ett svårt hål att fylla.

I den bästa av världar kanske man kan hoppas på att det blir som när AZ la ner i Lund och det startade en massa små företag istället (Medicon Village).

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-02-05 19:45:23

Medicon Village om jag får be...hihi :)



Annars är det bara att flytta söderut, där finns ju jobbmöjligheter i Danmark också!!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-02-05 19:58:43

Fixat! Tack!

Postat av: SofiaA

Publicerad 2012-02-06 11:21:01

Men det jobbar betydligt fler disputerade på AZ i Mölndal.. så hoppas att de inte lägger ner där också..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela