vismut

Smått & Gott

Publicerad 2012-07-31 17:31:47 i Allmänt

Jag hade tänkt att ta upp några smågrejer som var för sig inte fyller ett blogginlägg men som tillsammans kan bilda något läsvänligt. Tyvärr sitter jag här nu och kommer inte på vad det var jag skulle ta upp!
 
Jaja, först och främst så var jag ute en sväng och plockade smultron/hallon/blåbär igår. När jag skulle iväg körde jag in handen i min något röriga garderob för tränings-/fritidsgrejer för att få tag i en keps. Kepsen jag fick tag i fick jag vid avslutningsmiddagen för biomedicinska forskarskolan för fem år sedan. Alltså, en penna vore bättre. Finns det någon (mer än jag) som använt sin vackra keps?
 
Snyggast i skogen.

Jag hittade faktiskt ganska mycket godsaker där ute:
+ lite till (mina stora skålar är visst på semester...)
 
Idag har jag och Johan Jönsson kört en variant av triathlon. 30km cykling (66min), 4,1km löpning (19min), 1km simning (~24min) och 900m löpning (4min 20s). Första simpasset på hur länge som helst. Tur att axlarna kom in i någon form av andra andning efter 150m för då hade jag mycket mjölksyra.
 
Fast det som var värst under simningen var ändå obehaget när vatten rann in under... nej just det. Jag har ju typ lovat att inte blogga om hur min blåa stortånagel uppförde sig under simningen :-)
 
I övrigt har jag nu haft min telefon som räknar sms i två år. Efter att jag presenterade ettan och tvåan förra året tyckte mamma att det var så pinsamt ("pinsamt ju att morsan messar nästan mest") så hon slutade nästan att messa. Därför ger jag ingen statistik för i år men mamma: nu ligger du på fjärde plats med endast två sms upp till trean. Ettan och tvåan rår du aldrig på så nu kan du börja messa igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela