vismut

Nattliga möten

Publicerad 2012-06-14 23:47:38 i Allmänt

X antal förbipasserande undrade varför 5 vuxna människor sent ikväll stod tysta längs cykelbanan som går längs Tinnerbäcken. Svaret är väl att den ovanliga Busksångaren (som Mattias och jag åkte till Norrköping för att lyssna på) satt och sjöng i snåren. Under den timmen jag var där var vi totalt 8 personer som lyssnade.



Sen undrar man ju om det bara är för mig som skumma saker händer. En av kvinnorna där såg visserligen lite bekant ut och när hon klämde ur sig att hon var från Borensberg och jag såg något som förflyttade mig 22 år tillbaka i tiden var jag tvungen att fråga:

- Ursäkta. Vad heter du?

- Len-Marie

- Ok. Jag heter Björn Ingelsson

- Nej men Björn! (Jag får en stor kram)

Japp, det är inte varje dag som man träffar sin lågstadielärare i fält!


Annars i veckan har jag grillat korv på Rödberget med en riktig scout som bara behövde en enda tändsticka på sig att få eld på brasan.


Mm, mycket nödvändigt att jag släpade med mig egen ved...

Jag har också gjort årsdebut på Tinnis...



...och utflyktat mer med Johan och Sigge. Idag var vi på Flygvapenmuseum. Jag tror jag ska tillbaka dit själv och ta mig tid att läsa på alla skyltar. Jag fick dessutom två pussar (ja, eller munningar då munnen är vidöppen) av Sigge. Det är två fler än hans mor fick när hon gick hemifrån imorse :-)



Hann också med två grymma träningspass idag - Functional moves följt av Box&kick. Två riktigt bra pass. Kan faktiskt vara de två bästa i år. Kroppen kändes kanon!

Kommentarer

Postat av: modern

Publicerad 2012-06-15 22:33:44

jävla unge!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela