vismut

P&L

Publicerad 2012-06-29 12:46:18 i Allmänt

Nu återstår det två dagar av Peace&Love men för mig är den nästan slut. Alla mina "måste ses" har redan varit! I tisdags var det inte så mycket, vi hämtade ut våra armband och kollade runt lite.
 
Onsdagen däremot... Pelle och jag har i flera år sagt att var än Roxette har sin nästa spelning i Sverige så skulle vi vara där. Tss. Han såg dem UTAN mig i Halmstad för något år sedan. Det här berättade jag under årets Valborgsfirande och då slöts en ny pakt. Sagt och gjort. Madelene gjorde ett 26-timmarsbesök i Borlänge för att kunna se Roxette. Jag hade inte en aning om att hon också hade varit ett så stort fan av Roxette och kunde lika många texter som jag!
Svettiga&förväntansfulla
 
Det var väldigt roligt att dela upplevelsen med en av sina bästa vänner även om nu inte själva spelningen var super. Det var ett parti med ganska lugna, något okända, ballader som sänker betyget. Dessutom en gittarist (inte PG!) som trodde att det var han hela showen handlade om.
 
 
I tidningen dagen efter fick de inte speciellt bra kritik:
Johan njuter. Han får just vatten på sin kvarn...
 
Ölhäng.
 
 
Madelene skötte sin egna hamburgegrillning.
 
Jag har även gjort mål på Leksands IF...
Två i krysset!

... och sett Regina Spektor.
Jag får nästan tårar i ögonen när Spektor spelar. Vet inte riktigt vad det är med de texterna.
 

Mitt tredje måste var Veronica Maggio och hennes show igår var grym! Tyvärr stod jag ensam där (ja, ingen som jag kände var där i alla fall) och det blir inte riktigt samma sak då.
 
Åsa och jag har suttit själva och druckit öl med alla andra ståendes under ett tak i skydd mot regnet. Vi resonerade mer att lämnar vi platserna blir vi ju blöta i baken när det slutat regna igen.
Ölhäng.
 
Igår hann jag också att måla mig en egen fin Dalahäst tillsammans med barnen...
 
Annars tar vi det lugnt här i Borlänge.

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-06-29 19:15:44

Fast på regnbilden ser det ju ut som att Åsa sitter där ensam och håller sin plats torr...

Postat av: Björn

Publicerad 2012-06-29 20:36:17

Jag lovar, jag var där men gick ifrån för att dokumentera det hela!

Postat av: Madde

Publicerad 2012-07-02 15:27:55

... och samtidigt blev blöt i baken sen som alla andra!

Svar: ...och fick dessutom utspädd öl!
Björn Ingelsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela