vismut

M som i 1000

Publicerad 2012-05-02 21:21:05 i Allmänt

Helt rätt, Ulrika. Här kommer blogginlägg nr. 1000!

Det firas inte på något speciellt sätt utan istället kommer ett sånt där inlägg om vardagsproblem.
Imorse var temperaturen minus 4 grader i mitt kylskåp så jag felanmälde via Stångåstadens hemsida. När klockan var 13.35 hade jag inte hört något så jag surfade in och kollade statusen på min felamnälan. I min enfald trodde jag nog att ett trasigt kylskåp låg högt upp på prioriteringslistan.

Jo då, det gör det OM MAN RINGER in sin felanmälan och hävdar garantifel eller vad det hette. Ett krav för garantifel är dock att kylskåpet är helt ur funktion.
Sagt och gjort, jag ringde in min felanmälan. Jag berättade att jag redan felanmält men att jag nu ville hävda garantifel. Många konstiga frågor senare började jag bli lite irriterad och det övergick i 'arg' när hon sa att kylskåpet inte var helt ur funktion. Då fick hon allt veta att i min mening är ett kylskåp som inte klarar av att hålla plusgrader helt ur funktion.

Då säger hon: men du har ju redan felanmält.
Ja men för... Det står ju på hemsidan att det går snabbare om man ringer därför ringer jag nu. Ta bort den förra felanmälan om det ska vara så.

Hon: Du skulle ha ringt direkt. Nu får du vänta lite.

13.44 lägger vi på. 13.50 ringer Crendo upp. 14.20 är jag, efter att ha cyklat hem och mött upp en reparatör som bytte ut termostaten, tillbaka på jobbet med ett fungerande kylskåp där hemma. Se så bra det kan vara att bli lite arg då och då...

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2012-05-03 13:12:41

Det är så sjukt störigt att man måste vara lite jobbig för att nåt ska hända.

Postat av: Johan

Publicerad 2012-05-03 19:15:55

Statistik vill vi ha, vilket är det mest lästa inlägget, mest kommenterade osv..

Postat av: Björn

Publicerad 2012-05-03 19:35:37

Jag skulle också vilja ha en funktion som gör att jag kan kolla all statistik. Mest lästa var någon gång i höstas när, helt oförklarligt, typ 45 pers var inne på sidan samma dag. Mest kommenterade är http://vismut.blogg.se/2012/january/den-populara-idesprutan.html följt av Älgmobbningen: http://vismut.blogg.se/2011/march/snabbis.html

Postat av: Björn-hade fel

Publicerad 2012-05-03 19:40:58

Ojojoj. Hade visst väldigt fel på mest kommenterade. Snusk säljer...

http://vismut.blogg.se/2011/august/kansliga-lasare-varnas.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela