vismut

Klart som 1l korvspad på hallgolvet

Publicerad 2012-11-18 18:38:00 i How do you always manage?

Nu har besöksantalet droppat från 30 besökare till 13 sedan senaste inlägget och då är det nog hög tid att komma med en uppdatering. Om det finns någon.
Som jag nyss sa till mamma: Den största skillnaden mellan veckorna just nu är vart lördagsutflykten går. Igår var det Tinnerö.
Sigge spanar efter gäddor. Fåglarna i Rosenkällasjön är inte lika många just nu när de tömmer sjön (för att fånga gäddorna som äter upp fåglarna...)

På tal om fåglar så har det pågått ett 'kommunrally' i östergötland i helgen. Dvs, vilken kommun kan rapportera in flest sedda fågelarter. Då Norrköpingslaget såg starka ut försökte Linköpings hårdskådare värva fler Linköpingsögon och jag tog på mig att försöka hitta lappuggla i Malmslätt. Så idag i gråvädret traskade jag och Annelie runt i Malmslätts skog och tittade på varenda (hmm?) träd utan resultat. Tror dock Linköping vinner ändå, trots mitt misslyckande.
 
Igår fick vinterjackan åka på för första gången i höst - jag tinade aldrig efter utflykten. Inte ens bastu hjälpte så vid kvällsaktiviteten fick vinterjackan följa med. Jag har en liten tradition att stoppa i pengar i fickan när jag hänger in jackan i garderoben vid slutet av säsongen så att jag blir lite glad när det är dags att ta fram den igen. Den här gången hittade jag en enkrona (!) i fickan så nu undrar jag om jag glömde att stoppa i pengar i fickan eller om jag spelade mig själv ett practical joke i våras. Hur som helst så asgarvade jag när jag hittade pengen :-)
 
Övrigt:
1. Har det varit tyst om FIXA på bloggen nu ett tag? Jo, jag och Lotta har bytt nummer.
2. Handlarn i Marstrand har ringt igen och frågat varför jag inte dök upp och tittade på hans butik.
3. Jag väger mig typ 1ggr/halvår så jag kan inte veta exakt men jag tror jag bara vägt mer än nu en enda gång tidigare. Jag har dock aldrig varit så här 'fit' samtidigt så mitt träningsupplägg verkar fungera bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela