vismut

Ses i juli...

Publicerad 2012-11-25 21:21:00 i Träning

Vad har jag gjort!?!?!?
 
Efter ett dygns funderande är det nu spikat:

Motala sökte, och fick, långdistans VM i triathlon 2015 och för att nöta in organisationen så fick de även SM 2013 och 2014. Förutom tävlingsklasserna finns det även en öppen klass där vem som helst får delta.
Det var mamma som kom med idén och som uppmuntrade mig att anmäla mig.
 
Herregud.
4km simning (I Vättern. I juni. Lätt kallare än Vansbro. I know.)
120km cykling (Inga problem. Mitt första depåstopp på VR förra året var efter just 120km.)
30km löpning (Kommer nog göra lite ont.)
 
Ja, jag kommer inte ha sysselsättningsproblem i vår. Jag kommer nog inte vara speciellt social dock... Jag tänkte ha 10h som mål när jag först började räkna splittider. Jo tack. Det måste jag ha då jag insett att maxtiden är just 10 timmar.
 
Många funderingar i min hjärna just nu. Hur ska jag köra Vätternrundan två veckor tidigare? Kan jag fortfarande satsa mot 10h där eller ska jag bara cykla igenom (dvs, åka ihop med Christian)? Hinner jag ladda energidepåerna igen på så få dagar?
 
Tur i alla fall att jag har en syster som vid den tidpunkten är massageutbildad!

Kommentarer

Postat av: SofiaA

Publicerad 2012-11-25 22:11:58

Heja! Vad kul!! Det fixar du!
Själv har jag funderingar på att börja lite mer småskaligt med Triatlontävlingen under Katrineholmsveckan i augusti...
Motionsdistans: 400 m sim, 20 km cykel, 5 km löp :)

Postat av: Björn

Publicerad 2012-11-25 22:25:14

Kul! Hade jag inte åkt till Turkiet där i augusti hade min triathlondebut också varit ett liknande lopp. Du kan ju sikta på Motala 2014! (eller -15 :-) )

Postat av: Mikaela

Publicerad 2012-11-27 09:29:33

Grymt mål! Jag hejar på dig! :)

Jag körde minitriathlon i Gammalkil i somras, det var jätteroligt och helt lagom! :)

Postat av: PL

Publicerad 2012-11-28 21:22:31

Coolt! Åtminstone bra för träningsmotivationen. Skulle vara kul att testa något liknande, bara för att se hur man skulle fixa det. Om det inte vore för att jag just nu inte springer. Eller simmar. Bara cyklar på min cruiser. :/

Postat av: Björn

Publicerad 2012-11-28 21:51:57

Jag tycker nog att det roligaste med det här är att styra upp sin träning. Jag gillar verkligen att göra träningsupplägg och planera. Jag spontan? Inte!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela