vismut

Rätt men ändå fel

Publicerad 2012-10-04 20:22:00 i How do you always manage?

Jag och möten alltså. Jag blir bara irriterad när det (i min mening) pratas och pratas om saker man egentligen pratat klart om eller inte ens behöver ta upp. Och så är det viktigt att lyssna på vad som sägs innan man svarar på frågan. Har haft hela två sådana möten denna vecka. Pust. Saknade Åsa idag :-)
 
Jaja, det jag egentligen skulle blogga om var min lunch (som jag var tvungen att smita till från mötet då jag aldrig kunnat tro att det skulle mötas i 2h!).
Dagens lunch intogs på NH. Mitt lunchsällskap beställde fisk och jag tog pannbiff ("beställer man fisk tror de att man bantar"). Vis av erfarenhet bad jag denna gång om en stor portion redan när jag beställde.
 
Efter en stund kom en servitör in med vår mat. "Var det här det var en stor portion fisk och en pannbiff"
Jag: -Nej.
Han: -Men har ni inte nr 42?
Jag: -Hmm, jo. Men det skulle vara en stor pannbiff.
L: -Det där kommer jag inte orka äta upp.
Han: -Här, jag kommer.
 
Och så kom det sig så att jag satt där igen med en extra tallrik med ytterligare en pannbiff och två potatisar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela