vismut

Saknad, sär skrivning, onödigt arbete och gråväder

Publicerad 2012-10-19 16:17:00 i Arbete

Nu är det 51 veckor sedan Rille flyttade till Los Angeles och idag saknade jag honom faktiskt lite mer än vanligt. Gick ensam och lunchade i matsalen och tänkte tillbaka på vår kvalitétstid på fredagsluncherna innan det spårade ut och alla kvinnor skulle göra oss sällskap ;-)
Jaja, jag skulle skriva ett mail till Rikard om en annan grej och så menar gmail att jag stavat fel till 'lunchrummet'. Tsssss. Att sedan föreslå 'lunch rummet' är ju lite komiskt.
För att inte tala om pissljummet...
 
Jag har också tänkt på hur väl Rille och jag fungerade på labb vad gäller att städa efter oss. Nu har ju han sin pedantiska tyska och jag har.... Lotta.
Redan första dagen när Lotta kom tillbaka insåg jag att det var dags att skärpa upp min städning efter laborationer då vi inte har riktigt samma syn på när det är (för) stökigt. Så idag, en hel vecka efter att jag satt min fot på labb sist (pga. utbildning och undervisning) så ser jag hur en hel hög med skedar ligger odiskade i vasken. 'Shit, Lotta måste ju ha irriterat sig hela veckan', tänker jag och diskar upp dom snabbt som tusan.
 
15 min senare
 
Lotta: - Tack för att du diskade alla mina skedar, jag skulle precis göra det och så var de redan rena!
Björn: - Skit också!
 
Sen jag bytte kontor har jag fått superutsikt över Linköping.
 
Fast. En sån här gråmulen dag kan det kvitta. På förra stället hade jag ju i alla fall chansen att få se halvnakna sjukgymnaststudenter massera varandra...

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-20 02:20:07

Ja det var bra tider! Faktiskt väldigt bra mat där i matsalen, här i LA är det extremt ovanligt med "självbetjäning" så man kan ta så mycket man vill ;)

Postat av: Björn

Publicerad 2012-10-20 09:27:38

Det är inte som i Odense då där vi fick väga våra tallrikar? Ha, första dan blev ju lite dyr :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela