vismut

Är du avundsjuk, Rille?

Publicerad 2012-09-19 12:11:00 i Allmänt

Sedan någon vecka tillbaka har vi vetat att det ska vara en brandövning på Cellbiologen. Fd. brandombud Rille tyckte att det var tråkigt att han inte kunde vara på plats och använda den gula utrymningsledarvästen men ville se bilder på mig iklädd kostymen. Så....
 
UT!
 

Lättat brandombud fick ut alla
 

Rök och allt

Nu ska vi väl säga att övningen var riktigt bra då vi alla blev varse att brandlarmet inte fungerar som det ska. Prefekten är mycket orolig. Vad jag förstår så gick larmet bara uppe på mitt våningsplan och det lät ungefär lika högt som när man trycker på toalett-larmknappen. Verkligen inget "jag-måste-ut"-larm. Blir till att ringa FIXA (OBS! Utan en 3:a framför numret då va...).

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-09-20 19:35:31

Brandmännen som lärde dig allt om brandsäkerhet är nog stolta men någon (Dalkia?) får ju skämmas angående larmet!

Du ser iallafall proffsig ut i västen :p

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-20 21:48:08

Närvarande Dalkia-mannen var inte med på det efterföljande mötet och företaget som "fixat" larmet för några veckor sedan var på plats redan innan Alexandra var tillbaka på sitt kontor. Några som skäms...?

Postat av: Rikard

Publicerad 2012-09-21 00:00:34

Håller med Hannis! Ser grymt ut, men värdelöst att inte brandlarmet fungerar. Seriöst, hur svårt skall det vara att hålla ett larm fungerande? Dalkia, tsssss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela