vismut

Egna barn och andras... barn

Publicerad 2012-09-10 20:40:00 i Allmänt

När man pratade med mamma och pappa i somras fick man uppfattningen att de hade lite bättre väder än mig här i Linköping. Kanske har de rätt. SMHIs sammanfattning av sommaren:
 
"På de flesta håll i landet har åtminstone någon av de tre föregående somrarna varit regnigare än årets sommar. Men i exempelvis Stockholm och Linköping måste man gå tillbaka till 1960 för att finna en sommar med större regnmängder."

Bra sommar att pricka in 10v ledighet på mao.
 
Har man inga egna barn att blogga om får man blogga om andras. Jag hade några obokade timmar i lördags eftermiddag och ringde ut till Jufvas och frågade om man fick komma förbi en kortis - mest bara för att komma ut och få lite luft. Well, efter fikat försvann föräldrarna ut i garaget och det sågades och hamrades hej vilt medan Sigge aktiverade mig (obs! Inget klag här inte). Dessutom lärde vi oss (eller jag. Sigge brydde sig nog inte) att manchesterbyxor och sandlådor inte går ihop.
 
Eller har jag egna barn? Lena tycker att Eric och jag har lika frisyrer och funderade över släktskapet. Kanske har vi bara samma frisör för den enda av Christian och Annica som jag ens kysst är Christian och det inför 60 vittnen...
 
 
Idag har jag lärt mig att man inte går och lånar pengar av banken utan "skådepengar" på kontot. Dessa skådepengar lånar man av en tät vän. Haha, tror jag ska kräva ränta i klass med SMS-lånen!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2012-09-12 19:54:53

Tror det var min äkta hälft som först påpekade likheten ;)

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-12 20:13:58

Aha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela