vismut

Kvalitet före kvantitet?

Publicerad 2012-09-01 09:32:00 i Allmänt

Sista maj skrev jag: "... medan maj 2012 var den sämsta sen jag började logga min träning 2009. Lyckades knappt få ihop 15 timmar fördelat på 14 pass. Blää."
 
Nu är inte maj 2012 sämst längre. I augusti lyckades jag bara skrapa ihop 13 timmar fördelat på 16 pass. På något sätt känns det ändå bra. Jag var ju borta 8 dagar i början av månaden och egentligen är det bara mina långa lågintensiva konditionspass samt mina dubbelpass som försvunnit. Det har gjort att kroppen känns rejält pigg vid varje träningstillfälle så att det känns som att jag får ut mer av varje pass.
Efter nästan 30 timmar i juli (kan få motsvara hårdträning) och sen en semester (kan få motsvara en viloperiod) så följer ju det nästan receptet på formtoppning. Jag kanske är formtoppad just nu!
 
På tal om träning. I vintras frågade Jonas mig om jag ville med på hans äventyr, Kebnekaise tur och retur på cykel. Inte en chans att jag skulle lägga 5v på den galenskapen, sa jag. Well, han gjorde det själv och klarade av det på 32 dagar. Imponerande! Nu har han varit med i radio och berättat om resan också:
 
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=72&date=2012-08-30
(~12 min in i klippet)
 
Med hjälp av en sax har jag nu tappat min blånagel som jag förvärvade vid Östersunds-resan. Eftersom bara halva nageln var blå är det bara halva nageln som nu är borta. Ser ganska groteskt ut men vill man se en ocensurerad bild är det bara att höra av sig...
 
Mycket oväntat blir det Winnerbäckkonsert för mig i Vidingsjö ikväll. Hoppas att regnet håller sig borta.

Kommentarer

Postat av: PL

Publicerad 2012-09-11 20:47:40

Formtoppning; så måste det ju vara!:) Hur ska du annars kunna bortförklara bara 13 timmars träning på en månad?

Berätta, hur var Winnerbäck?!

Postat av: Björn

Publicerad 2012-09-12 20:17:37

Nu är jag inget stort Winnerbäck-fan men det var en bra spelning!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela