vismut

Presenter och presentation

Publicerad 2013-04-08 21:44:00 i Allmänt

En bra sak med att Sigge har blivit äldre är att man kan gå på toan utan att behöva ha med honom eftersom han slutat stoppa saker i munnen. I lördags morse var det dags för morgontoaletten och Sigge var i vardagsrummet.
 
"Muuuuuuu" *Rassel* "Lamla"
 
Jahopp, redan där insåg jag att min 25årspresent var körd eftersom jag noterade en spricka i den kvällen innan.
Jepp:
Åh, han var så söt där när han satt och plockade tillbaka mynten i de stora skärvorna!

Universallim fixade grejen.

Fast den blev varken vacker eller funktionell så jag lydde faktiskt tipset från coachen...
 
Tro nu inte att jag önskar mig en ny i 30årspresent! Nej, jag önskar mig tråkigt nog faktiskt (nästan) inget alls. Och när man ska fylla 30 är man vuxen nog att köpa sina egna födelsedagspresenter:
Grattis på födelsedagen Björn önskar mamma & pappa. Jag lovar att inte öppna den i förväg!

Ännu mer tal om presenter. Jag missar inledningen på den stora födelsedagsveckan som alltid inträffar i april eftersom jag är borta men jag har länge tänkt på en superbra present till ett av veckans födelsedags"barn" så en av er läsare(?) kan vänta ett paket med posten (och ni andra blir besvikna för ni får inget...)!
 
Ah! Jag är sjukt nöjd med mig själv.
 
Pres som i presentation sen då. Idag kom det en gymnasieklass på besök till labb - vår framförhållning var usel så jag satt med powerpoint igår kväll... Först pratade jag om hur det går till att bli forskare innan vi delade upp dem i olika grupper där jag ansvarade för en 15min proteinkemilektion. Några ville dessutom läsa min avhandling - sa de i alla fall.
Jag var där tidigt och städade min labbänk eftersom ögontjänaren Lotta fixade sin redan i fredags så min såg helt plötsligt ännu stökigare ut...
 
Så här illa brukar det faktiskt inte se ut, speciellt inte på måndag morgon, men jag hann verkligen inte i fredags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela