vismut

Shape it up

Publicerad 2013-08-01 09:48:54 i How do you always manage?

Ny månad - nya tag. Juli 2013 går till träningsdagboken som näst sämsta sedan jag började registrera (juli 2009) bara slaget av augusti förra året.
Nu som då så är motivationen boven i dramat. Eller, jag kan tänka mig att träna men inte att ta ut mig och inte hålla på så länge. Bra kombination va? Faktum är att jag inte känner att jag tränat sedan veckan innan Vätternrundan så det är ju snart två månader sedan. Äh, jag har hört att man ska ha: en vilodag/vecka. En vilovecka/månad. En vilomånad/år. Så, det är bara att börja jobba upp kroppen igen. Inleder med ett super-sprint triathlon nu på lördag, sen är det dags att dra igång träningen ordentligt igen.
 
På lördag är det också fälttävlan på Ekenäs och igår byggdes hoppbanan.
 
Det tog sin tid och jag kvitterade in mina två första getingstick på evigheter men tillslut blev vi klara.
 
Sen bytte jag ut min skitiga t-shirt mot en ren inför efterföljande tacos med banbyggarna, tillika Idas kompisar. Bra intryck man gör när man kör en favorit-i-repris och vänder tröjan ut och in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela