vismut

Hjälp, mitt liv är en tecknad serie!

Publicerad 2013-02-22 19:29:00 i Allmänt

 Ödmjuk som jag är så ser jag inte mig själv som något underbarn men däremot är sista rutan spot on. Speciellt med det här i åtanke...
 
Något helt annat:
Bokningen av gruppträningspass är helt galen på sporthallen just nu. Jag trodde att det skulle bli bättre efter januari men nej, det bara fortsätter. Igår blev jag reserv 27 på veckans, just nu, roligaste pass - box - men förmodligen kommer jag få slåss ändå - så många avbokningar är det.
Så här kan det inte få fortsätta. Till min lycka satt platsansvarig i receptionen i morse så det blev en bra diskussion där vi diskuterade olika former av bokningssystem.
 
Här såg jag dock en skillnad på hur vi tänker.
Jag (som har extremt låg avbokningsfrekvens - bokar jag mig har jag som avsikt att delta) tänker: Så effektivt som möjligt.
Hon tänker: En bra balans så att kunderna är nöjda och passen är fullbokade.
 
Hon om mitt förslag: Det kanske var lite hårt. Vi vill ju ha kvar kunderna.
 
Hehe.
Mitt förslag kan absolut modifieras och kombineras med hennes bästa förslag för att bli lite mer kundvänligt (men mindre effektivt!) men jag står för mitt förslag. Det sa jag också vilket fick henne att citera vad de kunde skriva på hemsidan om de anammade mitt förslag:
Vi tackar vår kund Björn för förslaget till de nya, hårda, bokningsreglerna.

Säkert en bild på mig också så att alla kunde veta vem de skulle skälla på... Skämt och sido, så här generösa bokningsregler som de har nu kan de inte ha länge till innan folk droppar av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela