vismut

Proteinkemisten och Cellbiologen

Publicerad 2013-02-01 20:10:00 i Allmänt

Fredagskvällen får tillbringas i soffan den här veckan. Jag är rejält trött och skyller på gårdagens spinning. Jag har fortfarande inte hittat en bra nivå på hur mycket jag ska dricka under och efter - antingen får jag springa på toan som en gravid/diabetessjuk eller så går jag inte alls. Igår var det det senare vilket också det störde nattsömnen och gav huvudvärk långt in på dagen. Jaja, hypokondrisk som jag är så trodde jag att symtomen pekade mot något värre som tydligen även "immuna" kan få. Sov med en hink bredvid sängen ut i fall att... Nöjd att bara vakna med huvudvärk :-)
 
På tal om gravid så nästan tjatade jag till mig att få gå och hämta Siggisen på dagis vid lunchen i torsdags då han skulle till läkaren. Ooops. Trots att hans mamma meddelat dagis att just jag skulle komma så hade fröken som inte var på rast missat den noteringen. Sigge var ju inte mycket till hjälp mer än att han visade på alla dagisets lampor ("jag ser ju att ni känner varandra, men..."). Jag måste verkligen träna honom i att säga 'Björn' när han ser mig lika tydligt som han skriker BILAR!!! så fort något med fyra hjul och en motor passerar.
Efter att missförståndet rätts ut fick jag istället superservice med hämtande av (rätt...) skor, apmössa och vantar - och 10 ursäkter. Vadå? Hellre att de lämnar ifrån sig en unge för lite än en för mycket.
 

Har fått frågor om hur otäckt vårt källarförråd egentligen är efter det här inlägget. Döm själva och tänk på att mobiltäckningen här nere =0.
 
 
På jobbet har det varit en händelserik vecka på många sätt. Bl.a. så berättade Lotta för mig vad hon ville ha för resultat och jag gick igång direkt och styrde upp halva hennes experiment för att få fram det resultatet. Så roligt det är att jobba ihop med någon som kan lite andra saker än jag. Idag var det dags för experimentet och jag gick och nojade över antalet celler, sorteringen av celler, om hennes ligand satt kvar medan hon var mer nervös över andra saker som jag själv ser som en promenad i parken. Haha, fast hon hade det nog inte så lätt idag men världens petigaste Björn över axeln när hon pipetterade.

Kommentarer

Postat av: PL

Publicerad 2013-02-05 17:26:45

Nåväl, du lär ju inte behöva springa så långt om det blir kärnvapenkrig eller någon naturkatastrof. Det där källarförrådet lär ju stå säkert genom vad som helst.

Så man kan säga till dig vilka resultat man vill ha i labbet, så fixar du det? Fint! Kan man anställa dig som labbslav?

Postat av: Björn

Publicerad 2013-02-05 19:37:46

RIKTIGT så enkelt är det inte men jag kan säga hur man får fram resultaten - i praktiken d.v.s :-) Haha, fråga bara Lotta. Tror jag fick henne att ha för stora förhoppningar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela