vismut

Bara aiolin som fattades

Publicerad 2013-07-07 20:48:00 i Träning

Min rapport från Vansbro förra gången det begav sig innehöll orden "jag är inte nöjd med simningen" och "Däremot är jag SUPERNÖJD med min sluttid".
 
Rapporten för i år är tvärt om - jag simmade bra men är bara ganska nöjd med min sluttid (43.38). Kanske är jag väl hård mot mig själv för jag är trots allt inte så mycket bättre simmare än 2011 och jag förbättrade ändå min tid med 1min 55s. Men jag kan bättre och återigen var det faktorer utanför min kontroll som störde mig. Det var från första till sista armtaget fisksoppa. Det var så många i startgrupp 2 som simmade lika snabbt så det var folk överallt och hela tiden, mest i starten där man gav och tog stryk. Nu har jag äntligen upplevt det "riktiga" Vansbro - sist simmade jag typ själv i 2,9km.
 
Jag hade med mig en fotograf det här året så jag kan bjuda på bilder:
Uppladdning kvällen innan...
 
Det går alldeles utmärkt att äta kebabtallrik med sked.
 
Simmarfrukost som fanns att köpa på campingplatsen bestod b.la. av skogaholmslimpa. Och grönt ägg.
 
Varmt i våtdräkt (och fingervantar)
 
Fisksoppa
 
De kritiska ögonen gillar inte den där andningen. Hoppas den tillkom i samband med navigeringstitt
 
Vad har jag lärt mig? Att min superstart inte funkar mot jämnlika eftersom man inte kan simma ovanpå andra. Dessutom vet jag nu att det stör inte min simning om någon slår mig på huvudet, greppar tag i min arm, slår hälen i mina tänder eller prejar in mig i flottar. Däremot, om någon det minsta lilla tar på mina fötter ja då försvinner min rytm på direkten.
 
Nog om simningen. Det hände ju mer under resan. Pappa var med som sällskap, något han längtat efter sen förra gången. Vi köpte tågkompaniets 3-dagarskort och fick åka hur mycket tåg och buss som helst under tre dagar - med anslutna bolag d.v.s (fast det funkade på icke anslutna bolag också. Ibland är det bra att kunna spela dum när man varit dum...).
Innan Vansbro tog vi oss till Leksand där vi hejade på Jufvas och kollade in Kyrkbåtsrodd. Pappa förevigade också sitt första besök i metropolen.
 
Konstiga personer i konstiga kläder som spelade konstig musik:
 
Den berömda Gropen:
 
Tvätt nu ikväll - inte ett endaste träningsplagg tvättades. När hände det sist? 30min simning i fredags och 43minuter simning idag var de enda aktiviteterna denna veckan bjöd på. Inte blir det mer nästa vecka - om man inte räknar kanotpaddling i Dalsland som träning d.v.s.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-07-09 12:23:32

Snygg ryggsäck, pappa!

Postat av: Jonas

Publicerad 2013-07-13 19:31:10

245 av 5257 startande herrar, inte pjokigt alls, grattis!

Postat av: Björn

Publicerad 2013-07-14 13:28:36

Aha! Ja, det var bra. Ca. 200 platser bättre än sist om jag minns rätt. Med denna utvecklingskurva är jag snart topp 1! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela