vismut

3,5-dagarsarbetsvecka stundar

Publicerad 2013-03-24 21:06:52 i Träning

I brist på annat blir det ett träningsinlägg. Jag har precis satt nytt personligt rekord i antal träningstimmar på en vecka - tidigare rekordet innehöll b.la. en Vätternrunda...
När jag hör att folk tränar mycket undrar jag alltid hur bra kvalité det är på träningen. Det är väl bara att erkänna - det går inte att få ut max på varje pass. Speciellt spinningpassen blir lidande för mig då jag är så trött i benen. Till viss del även boxen för mitt långdistanshjärta vill inte slå tillräckligt snabbt ibland. Idag blev jag nästan lite arg när Christel pushade mig samtidigt som jag var skittrött och hade mjölksyrastumma ben. Självklart tog jag ju i lite hårdare, så pushen fungerade, men hon lyckades inte köra lika slut på mig som i december.
Annars går det rätt så bra att hålla kvalitén i det jag gör.
 
Grenspecifik träning sista veckan (simning, cykling, löpning): 73%
Nyttig träning (TRX, CXworx, styrketräning): 18%
Rolig(are) träning (box): 9%
 
Måste fortsätta tjata om skador. Jag är helimponerad av att jag klarat mig så bra! Var lite orolig när jag vaknade med ont i ett knä efter en vilodag (!) men det har gått över och jag tror att det hade mer med konstig gångstil pga sträckningen/ont under fötterna att göra än träningsöverbelastning.
Så, den allvarligaste skadan just nu är blodig fotknöl på höger fot. Och jo, det gör ont när vänstern bara fortsätter och fortsätter sparka på exakt samma ställe vid löpning.
 
 
 
Det här är dock inget nytt. Lilla-Björn snubblade ofta på sin sneda vänsterfot.
 
---
Bilder från min kriminella verksamhet i helgen kommer senare i veckan.
---
Surt sa Björnen om att söndag kväll steka fläsk på sin Universal-rent-skinande spis.
---
Som vanligt är våren uppbokad. En fredag är fortfarande oplanerad fram till 27 april. Först till kvarn!

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-04-01 13:19:35

Har jag missat din kriminella verksamhet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela