vismut

Fortsatta alkoholproblem

Publicerad 2013-03-05 20:24:45 i Allmänt

Problemen med spriten var inte slut i och med att DHL tillslut plockade med sig skiten. Eller, mina problem tog slut där och då. När jag fick kreditfakturan så att vi kan få pengar tillbaka skrev jag ut den, la den på Lottas plats och skrev en postitlapp där jag avsa mig ansvaret. Taskig timing då Lotta samma morgon fick sin artikel refuserad... Aja, jäkla skönt att jag gjorde som jag gjorde för tro inte att den där kreditfakturan stämde. Nope. Men det är inte mitt problem :-)
 
Alkoholproblem får mig osökt att tänka på ryssar. Kolla in videon som sändes i ett ryskt satirprogram på ämnet att svenska överbefälhavaren hävdat att Sverige endast kan stå emot ett eventuellt militärt anfall en vecka.
 
 
Ny kamera inköpt:
Netonnet.se

En person i min närhet brukar säga att jag köper nya kameror som andra köper byxor. Tss. Min första köpte jag i februari 2003 och den var min enda till hösten 2007 då jag köpte den som nu gick sönder då jag ville ha en som klarar vatten och sand mm. Den första fick Charlotta ta över men den levde bara 6mån till (5 1/2 år verkar vara levnadstiden för en digitalkamera?). Våren 2008 köpte jag en systemkamera men den har jag faktiskt inte använt så mycket och nu finns den hos pappa. Hösten 2011 tröttnade jag på dåliga mörkerbilder med kompaktkameran så jag köpte en Panasonic med Leica optik. Den är fortfarande super men har fått damm i sig och behöver rengöras. Tack och lov för Youtube!
Och så nu en ny som man inte behöver vara så rädd om. Ok ok, det är ju några stycken men personen i fråga har nog gjort av med många fler mobiltelefoner under dessa tio år. För att inte tala om den usla digitalkameran han köpte i samma veva som jag köpte min, grymma, första.
 
Den första är fortfarande den dyraste jag köpt. För att inte tala om minneskortet; ~800kr för 128Mb. Igår köpte jag 8Gb för 129kr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela