vismut

(Tränings-)året 2013

Publicerad 2014-01-01 11:23:00 i Träning

De senaste åren har jag ju sammanfattat året som gått i termer av träning och det måste jag väl göra efter 2013 eftersom det året handlade väldigt mycket om träning - i alla fall den första halvan.
 
420h 2min 52s eller typ 17,5 dagar av 2013 utgjordes av träning fördelat enligt följande:
 
Inte alls lika stor variation som tidigare år men inte heller så konstigt när fokus legat på att prestera (klara av) ett långdistanstriathlon.
 
Träningstiden över året fördelades så här:
Vad hände i juli? Well, kombinationen motivationsproblem efter uppnått mål och "Ida-effekten" är väl ganska tydligt... Dock, nu har jag återigen lärt mig massor om mig själv, min kropp och träning så jag behöver inte träna lika många timmar för att nå dit jag vill. Bara ha fokus på det som måste tränas och hoppa över de där slitsamma icke-triathlonrelaterade passen.
 
En notering bara. Jag har inte varit så här lite skadad över huvud taget de senaste åren. Ont under fötterna (borde ta hand om dem bättre) och en överansträngning efter genomfört triathlon är nog det enda jag haft. Helt otroligt med tanke på vilken belastning jag hade i våras.
 
Sen tre bilder jag tar med mig från 2013, saker som jag verkligen har uppskattat mycket:
Playitas
Vätterntriathlon. Typ årets bästa dag!
Ida och Sasha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela