vismut

Motsatsen till reklam

Publicerad 2013-10-20 15:28:19 i Allmänt

Minns ni mina duster med DHL i februari (här och här)? Nu är det min chefs tur. Hans paket med celler som skulle till Umeå har tre gånger på en vecka stannat i Örebro för sedan komma i retur. Anledning: Fel märkning. Dock har ingen kunnat svara på vad det är som är fel med märkningen.
En letråd till varför kanske kommer från följande: Företaget i Umeå undrade var tusan cellerna var någonstans och ringde sitt lokala DHL-kontor. Där gav de svaret att DHL ledsnat på Linköpings universitet och skickar allt i retur.
 
Kan ju säga att Linköpings universitet har ledsnat på DHL också...
 
Igår var jag hästskötare, hundvakt, fotograf, barnbärare, packåsna, sällskap mm mm när Ida hade träningstävling.
Bild från framridningen. Både Spirith och Ida skötte sig utmärkt och var felfria.
 
Senare var det spel-, mat- och (mycket)vin-kväll med Jufvasarna. Ubongo-formen var väl sisodär men Rummy-formen var på topp. Räcker att skriva så tycker jag ;-)
 
Söndagens risk för snö ändrades till fyra grader (plus...) och regn - härlig cykeltur med Christian på förmiddagen. Eller, sista halvtimmen frös jag massor om fingrarna, typ vasaloppskyla. Brrrr. Fast rapsen verkar ju inte bry sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela