vismut

Nu då?

Publicerad 2011-09-26 20:57:22 i Allmänt

Då var ytterligare en klassiker genomförd. Den sista på ett bra tag, tror jag. Min totaltid Öppet spår+Vätternrundan+Vansbrosimningen+Lidingöloppet blev härliga 21h 59min 30s. Wow. Jag är faktiskt lite stolt :-)

Det går inte att pressa så mycket mer. Visst att jag skulle kunna ta mig under 10h på Vättern med lite bättre strategi och tur med vindar men framförallt skulle jag väl kunna kapa någon timme på skidåkningen om jag verkligen skulle träna lika fokuserat som jag gjort till löpningen och cyklingen.

Klassikern 2009/2010 genomförde jag på 26h 8min 2s men då lärde jag mig mycket som jag hade nytta av till i år. Som t.e.x att det inte går att göra bra resultat om man inte förbereder sig (tränar...) väldigt fokuserat.

Nu då? Jag har ju insett att jag behöver mål för att få resultat med träningen.

Jag återanvänder förslagslistan från 2010 men ändrar alla år ett framåt:

  • Vasaloppet 2012 under 7h
  • I mål på Kalmar Ironman 2013 innan de stänger målet (15h)
  • Bli tjock
  • Bygga tillbaka överkroppsmusklerna
  • Lidingöloppet 2012 på 2.15
  • Hitta en flickvän
  • Topp 100 (eller under 40min) på Vansbrosimmet 2012
1. Nej, inte de närmaste åren.
2. Troligen inte. Beror på om jag får någon 30årskris och hur livssituationen är just då.
3. Tjockare i alla fall. Kommer tillsammans med #4. I alla fall under uppbyggnadsfasen.
4. Absolut!
5. Hahahahahahahahahahaha! Nej.
6. Mm.
7. Inte 2012. Däremot siktar jag på 42min. Sakta men säkert ska jag närma mig 40min och första startgrupp!

Nä, det enda riktiga träningsmålet blir Vansbrosimningen nästa år. Tills dess ska jag testa på att periodisera min träning, dvs varva veckor med mer styrketräning med veckor med fokus på kondition. Sen ska jag också träna roliga saker samt inte tacka nej till vin på vinkvällar och sitta där med äppledryck med ciderkaraktär...

Oj då. Jag höll ju på att glömma nästa mål: 7min 30s i Plankan innan Jul. Jaja, inget är omöjligt även om det känns tufft.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2011-09-27 10:43:42

du har iallafall sovplats om du gör Kalmar Ironman :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-27 10:44:22

bra gjort föresten

Postat av: Björn

Publicerad 2011-09-27 20:50:51

Tack Mia!

Postat av: Lena

Publicerad 2011-10-01 16:20:48

jag står fast vid att du ska satsa på att bli tjock ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela